9 Mayıs 2013 Perşembe

Ütopik Takımımın Ütopik Teknik Adamı:Alex Ferguson


1986 yılında Alex Ferguson bu imzayı attığı vakit ben daha dünyada yoktum.Dahası henüz embriyolojik bir gelişim içerisinde bile değildim.Dikkaet edin 1986.Ve ben uzunca bir süredir futbolu kendi imkanlarım ölçüsünde takip ederim.Hatta çoğu zaman hayatta asli yapmam gereken işleri bile bir kenara bırakarak,fedakarlıklar yumağı içerisinde bu oyuna izleyici ve taraftar gözüyle müdahil olmaya çalışırım.Ve bu zaman zarfı içerisinde birçok teknik adamı beğendim.Gerek takımı yönetim tarzı olsun,gerek liderlik becerileri olsun gerekse taktik-teknik donanımı olsun.Bu isimler gerek Tomas Tuchel olsun gerek Klopp gerekse de Van Gaal yada Ralf Ragnik olsun.Yalnız ben bu futbola bulaştığımdan beri Alex Ferguson'ı hem ayrı bir yere koyarım hem de ayrı bir kategoriye sokarım.

Bunun sebebide kazandığı tonlarca kupa kesinlikle değildir.Zaten kazandığı kupalar onun başarı denkleminin doğruluğunun birer sağlamasıdır.Ben hep ütopik bir takımı hayal etmişimdir.Hakeza bunu yönetebilecek ütopik bir teknik adamı.Ve bu arayışlarımın sonu hep Alex Ferguson'a çıkar.Otomatik bir makina düzeninde bir takım kurmak.İsimler değişse bile parçalar bazen eski gücünde olmasa bile bu makina kusursuz işlemeye devam edecek.Parçaların bir süre sonra anlamını yitirdiği bütünün önem kazandığı bir yapı.Bu takımı ayakta tutatn kilit isimlerin kariyer sonlarına geldiği bir noktada hiç hissettirmeden nesil değişikliğini yapabilmek.Ve bunu yaparkende asla yarışmacı kimlikten vazgeçmemek.İşte Alex Ferguson'ın 27 yıllık kariyerinde onu farklı kılan futbol felsefesi.

Tarihin belirli dönemlerde bazı takımlar elbette bunu başardılar.Lakin hiç kimse,hiçbir takım bunu 27 yıldır üst düzey bir noktada istikrarlı olarak devam ettiremedi.Altın nesiller,altın jenerasyonlar çok yakalandı ama o nesil o jenerasyon bitince devamı gelmedi.Ferguson ise daima bu işi ustalıkla yapmasını bildi.Cantona'lardan,Giggs'lerden,Beckham'lardan Ronaldo'lara uzanan bir gelenek onunkisi.

Sonuç olarak 27 yıl,kazanılmış tonlarca kupa,1986 yılında varolan tutkusunu 2013'e kadar taşımayı başarabilmiş bir efsane ve futbol dünyasına bırakılmış harika bir kariyer hikayesi.Bütün bunların tek çıkış noktası ise Alex Ferguson.

Hiç yorum yok: