3 Ağustos 2011 Çarşamba

Culio Mu?


Fatih Terim geldiğinden bu yana Culio'nun gideceği söyleniyordu basında sürekli olarak.Fakat ben pek bu haberlere önem vermiyordu.Böyle bir hamlenin mantıksızlığından olsa gerek.Daha sonra Terim Liverpool maçında son 2-3 dakika oyuna aldığı vakit acaba mı dedim.Terim ilk onbir için düşünmüyordur diye doğal karşıladım.Fakat Orduspor başakanını bugünkü açıklamaları galatasarayın Culio'yu elden çıkarma amacında olduğunu gösteriyor.İşte bu noktada oturup biraz düşünmek lazım.

Terim'in Culio'yu ilk onbir için düşünmemesi son derece normal.Sonuçta Selçuk ve Melo'nun yanında kullanmak istediği orta saha elemanı 90 dakika pres yapan,dinamik bir oyuncu tipi.Bu yüzdendirki Fatih Hoca orada Culio ve Yekta gibi kaliteli isimler varken Sabri'yi tercih ediyor.Çünkü Sabri belki top kullanma yetisi kısıtlı biri fakat orada bir nevi pirana görevi görüyor.Orta sahadaki dinamizmi ve çalışkanlığı ile Selçuk ve Melo'nun hücum bölgesinde daha rahat iş yapmasını sağlıyor.Terim bu yüzden Lassa'nayı istiyor.Çünkü Lassana Sabri'nin dinamizm ve çalışkanlığının yanında top kullanma anlamında meziyetleri olan bir adam.Yani Terim Selçuk ve Melo'nun yanındaki elemanı dinamik ve yüksek pres gücü olan birini oynatmak istiyor.


Bu bağlamda Terim'in Culio'yu ilk onbirinde düşünmemesini anlayışla karşılayabiliriz.Culio her ne kadar savaşçı ve tempolu bir adam olsada Terim'in istediği dinamizm ve yüksek pres gücü onda yok.Keza Yekta'da da.Fakat bu adam en azından kadro derinliği açısından takımda tutulmalı.Herşeyden öte Culio repertuarında barındırdığı birçok mevki oynayabilme yeteneği sayesinde bu takıma çok şeyler verebilir sezon içerisinde.Ön libero oynar,orta sahada oynar,sol iç orta saha oynar,on numara oynar,sol açık oynar.Takımın içerisinde böyle bir jokerin varlığı Terim'in elinide çok güçlendirir.

Herşeyi geçtim yeni kurulmakta olan bir takım olduğumuzu düşündüğümüz vakit takım olma olgusunu aşılayacak olan adamların varlığı çok önemli.Bu takımda bu yüzden Selçuk ve türevleri hayati önem arz ediyor.Türevleri kısımına Culio'yu gözüm kapalı yazarım ben.Ben Culio'yu Hagi'nin takıma ikinci kez gelişinde kazandırdığı ender değerlerden biri olarak görüyorum.Kaotik geçen dönemde formasına sonsuz bağlılık içerisinde,elinden geleni yapmaya çalışan bir futbol işçisi olarak görüyorum Culio'yu.Belki de onun futbol karakterini en iyi anlatan yukarıdaki eli mala tutan fotoğrafıdır.

İlk onbir için olmasa bile bu adam bu takımda kalmayı yarım sezonluk gösterdiği performansla sonuna kadar hak etmiştir.Birçok yıldızımızın taşın altına elini sokmaktan itina ile kaçındığı bir dönemde yeni gelmiş olmasına rağmen insiyatif almaktan kaçınmayan mangal yürekli bir adamdır Culio.

Şu şartlar altında bana Forlan mı gelsin yoksa Culio mu kalsın deseler hiç düşünmeden Culio derim.Sürekli ''ben takımımda mutluyum,galatasaraya gitmek istemiyorum'' diye çığırırken,aklını parayla çeldiğimiz bir oyuncu yerine bu takımda yüreğiyle oynamak için can atan bir futbol emekçisini tercih ederim ben her türlü.

Hiç yorum yok: