16 Ağustos 2011 Salı

Dadından Yenmez Bir Lig Oldu


Söylenecek çok fazla birşey yok aslında.En çok ağrıma giden şey ise takım taklavat giymiş 10-12 kadar beyinsizin çıkıpta milyonlarca insanı salak yerine koyması.Bir düzine geri zekalı dizilmiş masaya sanki evrenin sırrının çözmüşler de bunu tüm dünyayla paylaşacaklarmış edasıyla ahkam keserekten güya aldıkları kararları anlatıyorlar.Tabi yerseniz!

Bu işin en başından beri çok yazdık çizdik.Hatta belki hattinden fazla yazdık çizdik.Ama 3 temmuz sabahından beri gelişen olaylar karşısındaki tavrım hep aynı oldu.''O düşmüş bu düşmüş yada biz düşmüşüz hiç önemi yok.Mühim olan benim 20 yıldır tutkuyla bağlandığım,uğruna hayatımı adadığım,üzüntülü anımda beni mutlu eden,mutlu anımda hüzne boğan bir oyun olan futbolun saflığı,temizliğidir''.Bu konu ile ilgili ne zaman bir yazı yazsam her zaman klavyenin başına hep bu duygularla geçtim.Olayları asla X kulüp Y kulüp nezdinde değerlendirmedim.Merak eden bu konudaki geçmiş yazılara bakabilir.

Bu süreç içerisinde yeri geldi fener düşmanı ilan edildik,yeri geldi Aziz Yıldırım.Bazen ''karakalplisin'' dendi bazen de başarıyı ''hazmedeyen birisin''.İnanın tüm bunları gerçekten analiz ettim o zamanlar.Gerçekten dendiği gibiyim diyerekten.Yazdıklarımı döndüm döndüm tekrar okudum.Bazen tarafsızlığımı sorguladım bazen de empati yeteneğimi.Bazen ''yapmayın be abi!El insaf '' dedim bazen de ''evet vallaha haklısın'' dedim.Ama en önemliside yaşanan süreçte kimin ne olduğunu gördüm.

Bazen öyle şeyler yaşarızki şu hayatta bizim için tam bir turnusol kağıdı özelliği teşkil eder.Zor şartlarda altındaki tutumuz,davranışlarımız,reflekslerimiz aslından bizim kim olduğumuzu ortaya çıkarır.Futbolumuzda yaşadığımız süreçte aynen bu hesap.Öyle bir süreçten geçtik ki başkanının,taraftarının,kulübünün,destekçisi olan spor yazarlarının yaşanan süreç karşısındaki tutumları,refleksleri herşeyi göz önüne koydu.Yaşanan  bu ezber  bozucu süreç içerisinde takınılan tavırları her gün ''vay anasını sayın seyirciler'' nidaları içinde izledim.Yaşanan süreçte hiç bir bok kazanamasak bile kimin ne olduğunu anlamak açısından bile gayet güzel oldu.

Karar açıklandı.Tabiki bu bir kararsa.Kozmik oda niye kuruldu?Etik kurulu niye oluşturuldu?26 klasör dosya buhar mı oldu?Ligler o zaman niye 1 ay ertelendi?Bunların hiçbirisinin bir anlamı yok.O yüzden bu soruları tekrardan sorupta kendimce cevaplar bulmaya çalışmayacağım.Bu işi yapması gerekenler başkaları.Önce bu lig olduğu gibi devam edecek dendi sonra ligler bir ay ertelendi.Delil yok dendi 26 klasör gönderildi.Biz karar merci değiliz Etik Kurulu ne derse onu yapıcaz dendi top etik kuruluna atıldı.Sonra dün çıkıp bu şartlar altında bir cacık yapılmaz dendi top yine taca atıldı.Ligler başlasın çığlığı atıldı.

Alınan kararı siktir edip işin özüne dönelim.Bu saatten sonra sikilmiş götün davası olmaz tavrı takınalım.O değilde arkadaş 9 eylülde lig başlıyor lan.Ne harika değil mi?Şampiyonluk adayları çok fazla.Yeni gelen süper transferler.Süper anadolu kulüpleri var.Bomba lig değil mi?Şampiyonlar ligi heyacanı sardı ülkemizin dört bir yanını.Herkesin gönlü ferah.Gerçekten şahane ötesi bir lig bizleri bekliyor.

İşte bizim yapmamızı bekledikleri davranış bu.Ülkenin dört br yanını kuşku ve güzvensizlik duyguları sarmış,biz heyacanla ligi bekliyoruz.Bir tarafta hakkının yenildiği,şampiyonluğunun çalındığını düşünen bir kulüp,diğer tarafta ligin adilliğine ve temizliğine zerre kadar güvenmeyen bir güruh,diğer tarafta şampiyonluk mücadelesi vermek isteyen ama buna artık kattiyetle inanmayan anadolu güruhu.

Geçen arkadaş soruyor Eboue ile ilgili bir yazı yazsana diye.Kimisi Keita ismi ile çılgın atıyor.Eboue gelmiş Kieta gelmiş,hoş gelmişte böyle bir ortama gelmiş.Bu ligden ve ülke futbolundan bildiğiniz soğudum artık.Kim bana bundan sonra bu ligin adil bir lig olduğunu idda edebilir?Kim bana bundan sonra Beşiktaş maçında aleyhimize verilen bir penaltının ardından art niyet olmadığını idda edebilir?Kim bana bundan sonra Trabzon'un alnının akıyla bu şampiyonluğu kazandığını idda edebilir?Yada ben nasıl olurda galatasarayın bu sezon hakkıyla şampiyonluğu kazandığını idda edebilirim?Yada ben nasıl olurda Keita'nın attığı şahane vole golünde kalecinin bir art niyeti olmadığını idda edebilirim?

Gerçekten de dadından yenmez bir ligimiz oldu!Eee o zaman yemeyelim abi.Bizleri salak yerine koyan bir avuç aptalın hazırladığı senaryoyu izlemek istemiyorum ben.Tiyatro çok fazla ilgimi çeken bir alan değil.En iyisi mi bu sene toptan avrupa futboluna kanalize olmak.Bak zaten Wenger reise üzülüyorum.Adam kanser olacak neredeyse.Bizim kaptan Madrid semalarında.Eee daha Nuri var altın sarısı Real formasını giyecek.Zaten İbra'nın hastayız.Bir kulağımız PSG sermayesinde.Dortmund'un resitalini seyretmekte fena olmaz hani şimdi.Lan olmadı Ronaldinho'nun Flamengo'da bir top kontrolünü izlerim bana bir sene yeter.

Bizim lig ne mi oldu?Vallaha bundan gayrı dadından yenmez oldu.Ha arada bir döner bakarım.Nasıl olsa elbette bir hatalı karar çıkacak biri aleyhine ondan sonra ülke futbolu yangın yerine dönecek.Yada bir takımın taraftarı deplasmanda bıçaklanıp ölecek.Yada tüm statlara seyirci yasağı getirelecek.Ama bu lig öyle veya böyle oynanacak.Yoksa godoman yöneticilerimizin cebine nasıl cukka girecek?

Hiç yorum yok: