12 Temmuz 2011 Salı

Türk Futbolunda Kaos

3 Temmuz pazar gününden beri türk futbolu şike skandallarıyla çalkanıyor.Belkide tarihimizde bir ilk olan bu soruşturma,tüm taraflı tarafsız herkeste şok etkisi yarattı.Soruşturmadan önce birimiz dese ki "Fenerbahçe küme düşürülecek" gülüp geçerdik sanırım.Ama Türk futbolunda büyük bir temizleme operasyonuna başlatıldı ve başta Fenerbahçe Başkanı Aziz Yıldırım olmak üzere bir çok isim tutuklanarak Metris cezaevine gönderildi. Ortaya atılan iddaalar gerçekten çok ciddi. Emniyetin açıklamasına göre 19 maçın içinde şike ve teşvik olduğu tespit edildi ve delillendirildi. Yani bu noktaya dikkat edersek "delillendirildi" açıklaması çok büyük önem arz ediyor. 7-8 gündür gündemi meşgul eden bu olaylar sırasında bir çok şey yazıldı,çizildi.Fenerbahçe küme düşürülecek,-30 puan ile başlanacak denildi fakat dün TFF beklenen açıklamayı yaptı ve hiçbirşey olmamış gibi devam edeceğiz dedi.Kulüpler birliği ekonomik boyutları düşündüğü için tek ses tek yürek dedi.Mehmet Ali Aydınların açıklamasına göre savcılıktan federasyona gönderilmiş bir belge ve delil olmadığını ve bu noktada yargısız infaz yapamayacaklarını anlıyoruz.İddianameyi ve karar aşamasını bekleyeceklerini söyleyen Mehmet Ali Aydınlar Türk futbolunun altına dün itibari ile dinamiti koymuştur.Bu dinamitin patlayacağı gün çok şeyler götürecektir. Bu noktada yapılması gereken şey bana göre ligleri ertelemek idi fakat buna cesaret edemediler.Peki burdan Federasyona soruyorum,olaki şike iddaaları kanıtlandı,Fenerbahçeyi ligler devam ederken küme düşürdünüz,Avrupadanda men ettiniz. Peki Bursaspor'un hani benim şampiyonlar ligi gelirim sorusuna vereceğiniz cevap ne olacak ? Fenerbahçenin kaybedeceği 2 sezon ne olacak ? (Ki şu an tüm fener camiası memnun bu karardan fakat,geciken zamanda verilecek bir kararda fenerbahçenin geleceği daha da karanlık olabilir.) UEFA "en ufak bir şüphe varsa cezasını verin" derken, bizim federasyonumuz ortada bir delil olmadığını en azından kendilerine ulaşmadığını söylüyor.Yani diyemiyor ki benim şu an Fenerbahçeyi düşürmeye ce-sa-re-tim yok.Oysa ki Aziz Yıldırım,Şekip Musturoğlu,İlhan Ekşioğlu,Bülent Uygun,Ümit Karan,Mecnun Otyakmaz,Korcan Çelikay ve şu an aklıma gelmeyen isimler.Bunların hepsi şu an metris cezaevinde. Suçları ispatlandı demiyorum,tutuklu yargılanıyorlar. Fakat ortada emniyetin açıklamaları var.Birşeyler var,konuşmalar olsun,fotoğraflar olsun,medyaya sızan o kadar haberin asparagas olma ihtimalini çok düşük görüyorum.Bir de son olarak Sadri Şener,Nevzat Şakar,Mahmut Özgener,Mümtaz Karakaya,Serdar Kulbilge,İbrahim Akın,İskender Alın gözaltına alındılar.Bugün de Serdal Adalı ve Tayvur Havutçu da ifade vermeye emniyete geldiler. Tüm bu olanlara baktığımızda,türk futbolunun ne kadar kirli olduğuna dair bir tablo var. Yaşadığımız heyecanların,birileri tarafından masabaşından yönetiliyor olması gerçekten hayal kırıklığı. Yeni sezon için bundan 10 gün öncesine kadar olan umutlarım gün geçtikçe daha da körelmiş durumda. Bundan sonra sezon içerisinde Fenerbahçe lehine hakem hataları olduğu zaman,yada fenerbahçe deplasmanlara gittiği zaman maruz kalacağı tezahuratlar gerçekten hiç hoş olmayacak.Türk Futbolu her geçen gün daha da bataklığa sürüklenecek. Keşke biraz erteleseydik ligleri de ,herşey ortaya çıksaydı,netleşseydi.

2 yorum:

fairtail dedi ki...

UEFA "en ufak bir şüphe varsa cezasını verin" derken, demişsinde böyle bir söyleme hiçbir yerde denk gelmedim.. Tam aksine %100 emin olmadıkça bir karar vermeyin diyorlar.
Ha sen diyorsan ki ben rasim Ozan dan mehmet baransudan taraf, takvim,sabah gibi gazetelerden böyle okudum, ona da saygım sonsuz..

travisbickle dedi ki...

ben o saydığın isimlerden veya gazetelerden hiçbir haz almıyorum bu konuda emin olabilirsin,rahat ol.Orada anlatmak istediğim UEFA'nın bu tür olaylara karşı toleransı olmadığını ve zamanında yapılmayacak şeylerin başımıza daha çok iş açacağını söyledim. Ayrıca senin bahsettiğin konu tamamen evrensel bir kural.Her kimse suçluluğu ispatlanana kadar suçsuzdur. Ama şu an ortada tutuklamalar var ki tutuklama demek suçu işlediği anlamına gelmiyor.Emniyetin açıklamaları var.TFFnin kendi ağzıyla,deliller çok ciddi dediği var,başkanın bir programa bağlanıp şike olayına 5-6 klubun karıştığını söylemesi var. Yani var da var. Ne kadar erken verilecek karar o kadar iyidir bana göre. Ki ben bu yazıyı yazdığımda kendi klubümden bir gözaltı veya tutuklama olmamıştı.(Beşiktaşlıyım) Ve şu ana kadar yazdıklarımın hala arkasındayım.Sizde biraz taraf olduğunuz renklerin arkasından çıkıp,temiz futboldan yana olabilir misiniz acaba ? Bunu yapabilecek cesaretiniz var mı gerçekten ?