10 Temmuz 2011 Pazar

Uyuyan Dev Uyandı!


Sezonun 9. yarışı olan Britanya Grand Prix'si öncesinde FİA'nın cuma günü aldığı karar çok konuşuldu.FİA aldığı karala Renault motoru kullanan araçlara gaz kesmeli difüzör imtiyazını %50'den %10'a indirdi.Tabiki bu ani değişiklikte Silverstone yarışı öncesinde en çok Red Bull takımının canını sıktı.Çünkü bu değişimlerden sonra Ferrari Red Bull ile arasındaki farkı oldukça kapattı.Sıralama turlarında bu açık şekilde görüldü.Yarış öncesinde ciddi şekilde tartışmaların ve diplomasinin yaşandığı İngiltere'de yapılan toplantılara rağmen bir sonuç alınamadı.FİA karar verme konusunu tüm takımların iş birliğine bırakmış durumda.Son yapılan görüşmelerde ise Ferrari iş birliğine yanaşmadı ve yarış bu kural çerçevesinde yapıldı.

Bütün bunlara rağmen Red Bull sıralama turlarındaki üstünlüğüyle başladı yarışa.İlk sırayı alan Webber ve ikinci sıradaki Vettel yarışa rahat başladılar.Üçüncü sıradaki Alonso içinse bu yarış son şanstı.Ferrari'nin yaptığı son düzenlemeler bu seferde işe yaramazsa sezona havlu atacaklardı.Start düzlüğünde Vettel'in Webber'i geçmesi ve farkı her geçen tur açması sezonun şampiyonunu yavaş yavaş ortaya çıkarıyordu.Fakat ikinci pitstoplarda Vettel ile aynı anda pite giren Alonso,Red Bull mekanikerlerinin hatası sonucu Vettel'in önüne geçti.İşte bu andan sonrada yarışın sonuna kadar çok rahat bir galibiyete uzandı.Vettel'in ikinci olması ise yine çok büyük bir kazanç.En yakın rakibi ile arasında çok büyük bir fark var.Sezon sonuna kadar podyum civarında gezindiği sürece şampiyon olması içten bile değil.

Alonso her ne kadar Red Bull ile aralarındaki farkın kapanmasının sebebi olarak yapılan değişikleri söylesede difüzör kuralının ani deşikliği Red Bull'un performasını ciddi şekilde etkilemiş.Yinede bu sezon ilk zaferini yaşayan Alonso için müthiş bir yarış oldu.Ferrari bu zaferden sonra kalan yarışlara daha fazla motive olacaktır.Araç üstünde yapılan değişiklikler sonunda etkisini göstermiş oldu.Bakalım bunun devamı gelecek mi?

Vettel için ise adım adım şampiyonluğa gidiyor desek yeridir.FİA resmen Red Bull tekelini alt etmek için her hafta acayip kararlar alıyor.Ama onlar yinede son sürat yarışıyotlar.Açıkçası Red Bull'un biraz fazla üstüne gidildiğini düşünüyorum.Bernie Ecclestone yarışları sirke çevirmek adına her geçen gün dahada berbat hale getirmeye başladı.

Bu arada hazır Alonso bu sezon ilk zaferini yaşamışken Alpay'ın Alonso ile ilgili yazdığı müthiş zihin açıcı yazıyı okumanızı tavsiye ederim.Merak edenler buradan ulaşabilir.

Poz  Pilot         Takım                      Zamanlar
 1.  Alonso        Ferrari                    1h28:41.194      
 2.  Vettel        Red Bull-Renault           +    16.511      
 3.  Webber        Red Bull-Renault           +    16.947      
 4.  Hamilton      McLaren-Mercedes           +    28.986      
 5.  Massa         Ferrari                    +    29.010      
 6.  Rosberg       Mercedes                   +  1:00.665      
 7.  Perez         Sauber-Ferrari             +  1:05.590      
 8.  Heidfeld      Renault                    +  1:15.542      
 9.  Schumacher    Mercedes                   +  1:17.912      
10.  Alguersuari   Toro Rosso-Ferrari         +  1:19.108      
11.  Sutil         Force India-Mercedes       +  1:19.712      
12.  Petrov        Renault                    +  1:20.600      
13.  Barrichello   Williams-Cosworth          +  1 lap         
14.  Maldonado     Williams-Cosworth          +  1 lap         
15.  Di Resta      Force India-Mercedes       +  1 lap         
16.  Glock         Virgin-Cosworth            +  2 laps        
17.  D'Ambrosio    Virgin-Cosworth            +  2 laps        
18.  Liuzzi        HRT-Cosworth               +  2 laps        
19.  Ricciardo     HRT-Cosworth               +  3 laps        
En hızlı tur: Alonso, 1:34.908
9. yarışın ardından genel klasman:                

Pilotlar:                    Markalar:             
 1.  Vettel       204        1.  Red Bull-Renault          328
 2.  Webber       124        2.  McLaren-Mercedes          218
 3.  Alonso       112        3.  Ferrari                   164
 4.  Hamilton     109        4.  Mercedes                   68
 5.  Button       109        5.  Renault                    65
 6.  Massa         52        6.  Sauber-Ferrari             33
 7.  Rosberg       40        7.  Toro Rosso-Ferrari         17
 8.  Heidfeld      34        8.  Force India-Mercedes       12
 9.  Petrov        31        9.  Williams-Cosworth           4
10.  Schumacher    28       
11.  Kobayashi     25       
12.  Sutil         10       
13.  Alguersuari    9       
14.  Buemi          8       
15.  Perez          8       
16.  Barrichello    4       
17.  Di Resta       2       

Hiç yorum yok: