Sezonun 9. yarışı olan Britanya Grand Prix'si öncesinde FİA'nın cuma günü aldığı karar çok konuşuldu.FİA aldığı karala Renault motoru kullanan araçlara gaz kesmeli difüzör imtiyazını %50'den %10'a indirdi.Tabiki bu ani değişiklikte Silverstone yarışı öncesinde en çok Red Bull takımının canını sıktı.Çünkü bu değişimlerden sonra Ferrari Red Bull ile arasındaki farkı oldukça kapattı.Sıralama turlarında bu açık şekilde görüldü.Yarış öncesinde ciddi şekilde tartışmaların ve diplomasinin yaşandığı İngiltere'de yapılan toplantılara rağmen bir sonuç alınamadı.FİA karar verme konusunu tüm takımların iş birliğine bırakmış durumda.Son yapılan görüşmelerde ise Ferrari iş birliğine yanaşmadı ve yarış bu kural çerçevesinde yapıldı.
Bütün bunlara rağmen Red Bull sıralama turlarındaki üstünlüğüyle başladı yarışa.İlk sırayı alan Webber ve ikinci sıradaki Vettel yarışa rahat başladılar.Üçüncü sıradaki Alonso içinse bu yarış son şanstı.Ferrari'nin yaptığı son düzenlemeler bu seferde işe yaramazsa sezona havlu atacaklardı.Start düzlüğünde Vettel'in Webber'i geçmesi ve farkı her geçen tur açması sezonun şampiyonunu yavaş yavaş ortaya çıkarıyordu.Fakat ikinci pitstoplarda Vettel ile aynı anda pite giren Alonso,Red Bull mekanikerlerinin hatası sonucu Vettel'in önüne geçti.İşte bu andan sonrada yarışın sonuna kadar çok rahat bir galibiyete uzandı.Vettel'in ikinci olması ise yine çok büyük bir kazanç.En yakın rakibi ile arasında çok büyük bir fark var.Sezon sonuna kadar podyum civarında gezindiği sürece şampiyon olması içten bile değil.
Alonso her ne kadar Red Bull ile aralarındaki farkın kapanmasının sebebi olarak yapılan değişikleri söylesede difüzör kuralının ani deşikliği Red Bull'un performasını ciddi şekilde etkilemiş.Yinede bu sezon ilk zaferini yaşayan Alonso için müthiş bir yarış oldu.Ferrari bu zaferden sonra kalan yarışlara daha fazla motive olacaktır.Araç üstünde yapılan değişiklikler sonunda etkisini göstermiş oldu.Bakalım bunun devamı gelecek mi?
Vettel için ise adım adım şampiyonluğa gidiyor desek yeridir.FİA resmen Red Bull tekelini alt etmek için her hafta acayip kararlar alıyor.Ama onlar yinede son sürat yarışıyotlar.Açıkçası Red Bull'un biraz fazla üstüne gidildiğini düşünüyorum.Bernie Ecclestone yarışları sirke çevirmek adına her geçen gün dahada berbat hale getirmeye başladı.
Bu arada hazır Alonso bu sezon ilk zaferini yaşamışken Alpay'ın Alonso ile ilgili yazdığı müthiş zihin açıcı yazıyı okumanızı tavsiye ederim.Merak edenler buradan ulaşabilir.
Poz Pilot Takım Zamanlar 1. Alonso Ferrari 1h28:41.194 2. Vettel Red Bull-Renault + 16.511 3. Webber Red Bull-Renault + 16.947 4. Hamilton McLaren-Mercedes + 28.986 5. Massa Ferrari + 29.010 6. Rosberg Mercedes + 1:00.665 7. Perez Sauber-Ferrari + 1:05.590 8. Heidfeld Renault + 1:15.542 9. Schumacher Mercedes + 1:17.912 10. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari + 1:19.108 11. Sutil Force India-Mercedes + 1:19.712 12. Petrov Renault + 1:20.600 13. Barrichello Williams-Cosworth + 1 lap 14. Maldonado Williams-Cosworth + 1 lap 15. Di Resta Force India-Mercedes + 1 lap 16. Glock Virgin-Cosworth + 2 laps 17. D'Ambrosio Virgin-Cosworth + 2 laps 18. Liuzzi HRT-Cosworth + 2 laps 19. Ricciardo HRT-Cosworth + 3 laps En hızlı tur: Alonso, 1:34.908
9. yarışın ardından genel klasman: Pilotlar: Markalar: 1. Vettel 204 1. Red Bull-Renault 328 2. Webber 124 2. McLaren-Mercedes 218 3. Alonso 112 3. Ferrari 164 4. Hamilton 109 4. Mercedes 68 5. Button 109 5. Renault 65 6. Massa 52 6. Sauber-Ferrari 33 7. Rosberg 40 7. Toro Rosso-Ferrari 17 8. Heidfeld 34 8. Force India-Mercedes 12 9. Petrov 31 9. Williams-Cosworth 4 10. Schumacher 28 11. Kobayashi 25 12. Sutil 10 13. Alguersuari 9 14. Buemi 8 15. Perez 8 16. Barrichello 4 17. Di Resta 2
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder