3 Temmuz 2011 Pazar

Türk Futbolunun Hak Ettiği Bu


Gün boyu olanlardan habersiz eve geldim acaba bugün neler oldu diyerek internet sitesini açtım ve karşıma başta Aziz Yıldırım'ın gözaltına alınması, Fenerbahçe'ye şike soruşturması açılması ve bu kapsamda Fenerbahçeli bazı yöneticilerin ve yeni transferlerden Sezer ile Emenike'nin de ayrıca gözaltına alınması bununla birlikte Eskişehirspor-Trabzonspor ve Fenerbahçe-Sivasspor maçlarının inceleme altına alınıp bu takımlardan bazı isimlerinde incelemeye alınması haberlerini gördüm. İlk hissettiğim küçük bir şok oldu ama bu yazıyı yazmaya karar vermeye başlayınca olabilecek en tarafsız biçimde bu konuyu düşünmeye karar verdim. Bilenler benim ne kadar koyu Fenerbahçeli olduğumu bilir ve belki de birçokları böyle bir durumda benim bilinçsizce sağa sola saldırıp 1'e 17 mücadele edebiyatı yapabileceğimi düşünebilir ama öyle yapmayacağım ve bu konuyu kendi kendime soracağım sorularla mantık süzgecinden geçirmeye çalışacağım.


Teker teker isimler ve maçlar üzerinde konuşmak istiyorum. Öncelikle rakip taraftarların nihayet dediği isim olan yıllardır adı bu tip olaylarla yaftalanan Aziz Yıldırım ile başlamak istiyorum. Eğer ortada gerçekten bir şike varsa Aziz Yıldırım 5 ile 12 yıl arasında hapis cezası alacak, Fenerbahçe küme düşürülüp bir alt lige eksi 30 puan ile başlayacak. Bunlar yeni çıkarılan 'Sporda Şiddet Yasası'nın yeni ağırlaştırılmış cezaları. Peki bu yasanın çıkması için mecliste ve kulüpler birliğinde en ön safta mücadele eden isim kimdi? Aziz Yıldırım. Soruşturma kapsamında gözaltına alınan Şekip Mosturoğlu aynı yasanın oluşması esnasında Meclis komisyonunda görev almış bir isimdi. Peki bu iki insan acaba çok büyük zeka yoksunluğuna sahip mi ki kendi kuyularını kazmak için devlete bu kadar yalvarma yoluna gittiler?


Olaylardan dolayı yine soruşturma kapsamına alınan isimlerden Sezer Öztürk,Ümit Karan ve Bülent Uygun, Eskişehirspor'un Fenerbahçe ve Trabzonspor maçlarında şike yaptıklarından ve teşvik primi aldıklarından dolayı inceleme altındalar. Acaba şike yapan bir oyuncu olsa Sezer Öztürk, o maçın devre arasında Lugano ile saha içinde yaşanan tartışmaların devamında soyunma odasında yumruklaşma yoluna mı gider yoksa ben paramı aldım paşa paşa şikemi yaparım mı der? İnceleme altına alınan Eskişehir-Trabzon maçını tüm izleyenler ellerini vicdanlarına koyarak düşünsünler. Acaba o maçta Eskişehirspor mu daha teşvik altındaydı yoksa Trabzonspor mu fazlasıyla ruhsuzdu? Trabzonspor'a para verildi diye bir soruşturma açılsaydı o zaman emin olun çok daha mantıklı olurdu benim için. Şenol Güneş bile maçtan sonra neden 70 dakika uyuduklarını anlamadığını söylemedi mi? Gel gelelim Karabük takımına. Emenike'nin oynatılıp oynatılmaması hatadır kabul ederim ama ortadaki haksız rekabeti ortadan kaldırmak adına Karabük klubü Emenike'yi sezonun geri kalan maçlarında oynatmama yoluna gitti iki maçtada yoktu Emenike. Ayrıca bir Fenerbahçe maçındaki Karabük takımına bir de Trabzon maçındaki Karabük takımına bakıyorum, belki de Fenerbahçeli gözlüğüyle baktığım için iki maçın herhangi birinde şaibe aranacaksa hangisinde olacağanın cevabını çok net biliyorum. Sivas maçını sorgulamak yine apayrı bir konu o maçta beraberlikten sonra Sivas 2-3 farkla öne de geçebilirdi aynı şekilde bizde ayrıca incelemeye alınan Mehmet Yıldız oyuna girdikten sonra neden madem şike yapıyorda olduğu yerde maçı izlemek yerine yoktan gol var ediyor onu yine sormadan edemiyorum.


Birçok soruyu kendime ve siz okuyanlara sordum gördüğünüz gibi. İnternette Fenerbahçe'nin yeni Juventus olacağı ve seneye Bank Asya yollarına düşeceği hakkında fazlaca dönen geyikler ve dedikodular mevcut ama ben hiç böyle düşünmüyorum. Ortada incelemeye alınan 2 maç var ve bunlardan bir tanesi şike soruşturmasında sadece diğeri teşvik. Oysa Juventus'un iki senede 30'un üzerinde maçı manipüle ettiği ve hakem atamalarında etkili olduğu telefon ve belgelerle ispatlanmış, Milan ve Fiorentina gibi klüplerinde bu işin içinde olduğu ortaya çıkmış ancak kimse Juve'yi 3. lige düşürmeye cesaret edememiş dahası Milan'da yine Serie A'da mücadele etmeye devam etmiştir. Kimse kusura bakmasın ama işin içine siyaset girecekse kimsenin gücü ne Fenerbahçe'yi ne Beşiktaş'ı ne de Galatasaray'ı küme düşürmeye yetmez ancak Juve'ninki gibi uzun süren son derece sistemli ve mafya etkili bir olayın yaşanması gerekir ki ülkemizde bulunan bu tip mafyaların futbolla uzaktan yakından alakası yok.


Benim düşüncem, maçlar inceleme altına alınacak, hiç bir delil elde edilemeyecek, bir yol kat etmeyecek ve Fenerbahçe uzun yıllardan beri sergilediği en iyi, en kenetlenmiş oyununun hak ettiği ölçütte şampiyonluğunu yasa önünde de ilan edecek. Peki bu soruşturma neden açıldı? Yince bence göreve geldiğinden beri küçük Aziz Yıldırım'ın gençliği olma çabasındaki Sadri Şenerin ve Trabzon lobisinin yaptığı baskıları kaale almamak görüntüsü vermek ve yeni Federasyon başkanı Mehmet Ali Aydınlar'ın Fenerbahçe ile yakınlığını olmadığını göstermek için yapılmış bir çalışmadır bu. Tezahürat haline bile gelen 'parayla,şikeyle şampiyon olunmaz' klişesini, elde edilen her şampiyonluktan sonra -ki bu en incelenmemesi gerken şampiyonluk- bağıra çağıra dile getiren diğer büyük klüplerin ve taraftarların bir nevi 'gazını almak' amacı ile ortaya çıktı bu soruşturma ve bu yazla birlikte bundan sonra uzunca bir süre gündemi de bir hayli meşgul edecek. Yaşananlarda üzüldüğüm nokta, demekki edebiyat yapanın, konuşanın, sataşanın her zaman yandaş bulacağı gerçeğinin bir kez daha ispatlanmasıdır. Hakem odası basmak müstahak bu ülke futboluna galiba.

2 yorum:

travisbickle dedi ki...

Bu konuda haksızlığa uğrayan kesimlerden biri de fenerbahçeli futbolculardır.Bu futbolcuların 17de 16 yaparken ki alın terini,alex'in tek başına takımı sırtlayıp şampiyonluğa götürdüğünü unutmamak gerek.Bir Beşiktaşlıyım ve hani Fenerbahçeyi günahım kadar sevmem onu da söyleyeyim ancak ortada futbol gerçeği var.Soruşturmaya gelince,soruşturma tamamen yöneticiler,teknik direktörler,manipule edecek futbolcular bağlantılı. Eğer burada bir olay döndüyse kesinlikle ortaya çıkarılmalıdır ve aziz yıldırımın olduğu yerde şüphelenmek için çokça sebebimiz var.Emenike olayı,bülent uygun-ümit karan-çanta dolusu paralar konuşuluyor bunların açığa çıkması gerektiğini düşünüyorum.Teşvik noktasında da bu işlerin de çok zor olmadığını görmek gerek. Bence bu noktada Fenerbahçeli taraftarların görevinin aziz yıldırım'ı,şekip musturoğlu'nu savunmak yerine armasını bu çirkin olaylara karıştıran insanlara hesap sorması gerekir diye düşünüyorum.

alpay-dın dedi ki...

benim şaşırdığım nokta yıllardır bu tip iddialarla gündeme gelen aziz yıldırımın bu tip olaylarla belki de en az ilgili olduğunu düşündüğüm (bence) sezonda böyle iddialarla yargılanması. dediğin gibi ortada zaten araştırılan bir soruşturma var belki de dediğin şeylerin hepsi gerçek çıkacak ve bundan en büyük zararı fenerbahçe kulübü, oyuncuları ve taraftarları görecek.