19 Mayıs 2011 Perşembe

Yükselen Değer Bank Asya 1.Lig


Futbolu takip etme coğrafyam çok geniştir.Özellikle avrupa futbolunu uzun yıllardır çok ciddi şekilde takip ederim.Takip etmektan kastım sadece sonuçları bilmek değil.Her hafta avrupadan yaklaşık olarak ona yakın maç izlerim.Hatta bir ara takip ettiğim ligler arasında iskoçya ve ingiletere alt ligi bile vardı.Kendimce rahatsız olduğum bir konu vardı.O da her ligi takip etmeme rağmen kendi ülkemin futbol alt yapısını oluşturan 1.ligi hiç takip etmiyordum.Gerek yayın haklarına zamanında şifreli kanalların sahip olması,gerek bu ligin ilgimi hiç cezbetmemesi,gerekse medyasal tanıtımın iyi yapılamaması sebebiyle çok uzak kaldım bu lige.Fakat bu sezon niyet ettim takip etmeye ve gerçekten çok keyif aldığımı söylemeliyim.

Öncelikle yayın ihalesinde bu ligin haklarını TRT'nin alması çok iyi oldu.Anadolu halkının futbolunu şifreli bir kanalda yayınlamak çok büyük bir hataydı.Zaten az takip edeni olan bu ligin izleninirliğini iyice düşürüyordu bu durum.Üstelik TRT yayın hakları için ciddi bir meblağ ödedi.Ve gerçekten hakkını vermek gerekirki bu sezon çok iyi bir iş çıkardı TRT bu ligi yayınlarken.Yeri geldi haftada 4 maç yayını bile yaptı.Bu lige özel programlar düzenleyerek ilgiyi 1.lige odakladı.Bir yayıncı kuruluş olarak üzerine düşeni fazlasıyla yaptı.


Tabi bu ligin marka değerin yükselmesinde şüphesiz en büyük pay  bu ligin ana sponsoru Bank Asya grubuna ait.Gerçekten uzun bir süre öncesine kadar kimsenin yüzüne bakmadığı bu lige sponsor olup,çok ciddi yatırımlar yaparak bu ligin marka değerini çok yüseltti.1.lig ekiplerinin gelirleri ciddi bir şekilde arttı.Bu ligin tanıtımını her fırsatta başarıyla yaptı Bank Asya grubu.Bugün gelinen noktada TFF ile koordineli bir şekilde çalışan Bank Asya grubu büyük önem arz eder.







1.lig anadolu futboludur.Bu ligin kalitesi ne kadar iyi olursa bu türk futbolu için hep ileriye bir adım atmak demektir.Bugün bu ligden çıkan takımların Süper Lig'e katacağı rekabetçi ortam ligimizin kalite seviyesini yukarıya çekecektir.Mesela bu sezon Karabükspor'un lige kattığı renk gibi.


Gelgelelim bu sezona.Gerçekten bu sezon inanılmaz bir yarış vardı.1.lig kalitesi her geçen gün artıyor.Bu sezonun belli bir noktasında lider ile altıncı arasında 3 puanlık farkın olduğunu bile gördük.Bu rekabetçi ortam bu ligden çıkan takımların süper ligde güçlü durmasını sağlıyor(Bkz. Karabükspor).Hem düşme mücadelesi hem de şampiyonluk mücadelesi bu sezon bana çok keyif verdi.

Ayrıca şunuda belirtmek isterim 1.lig gerçekten bir oyuncu fabrikası haline geldi.Biliyorsunuz ülkemizdeki yabancı sınırlaması ülke futbolunda türk oyuncuların değerini fahiş bir biçimde arttırıyor.Bu yüzden takımlarımızın bu ligi çok iyi incelemesi gerek.Çünkü yetenekli ve kaliteli oyuncular var.Geçen sezon bu ligi perişan eden ardından süper ligi de dağıtan Emenike örneğini unutmayalım.Yada Ersan Adem Gülüm örneğini.Mesela bu sezon Samsunspor'lu Zenke.Gerçekten kayda değer bir oyuncu.Ben onun Emenike kadar parlayacağını düşünüyorum.Bu lig gerçekten türk futbolunun arka bahçesi.Burada çok kaliteli oyuncular mevcut.Kuşüplerimiz yterki bu ligi daha iyi analiz etsinler.


Bu sene Samsunspor ile MİY süper lige çıktılar.Gaziantep BB,Rizespor,Orduspor ve Tavşanlı Linyit play off oynayacaklar.Ben play off'ların da çok çekişmeli geçeceğine inanıyorum.Bana göre Freddy Adu'lu Rize daha şanslı gibi geliyor.Ne diyelim izleyip göreceğiz.


Tabi bu senede Göztepe Bank Asya 1.Lig'e çıkınca tadından yenmaz oldu.E bizde seneye İzmir'deyiz hayırlısıyla.Ee bir takım tutmakta farz olunca bende gönlümü Göztepe'ye vereyim dedim.Zaten renklerde içimizi ısıtınca oldu bu iş.Hadi hayırlısı bakalım!!!

Hiç yorum yok: