18 Haziran 2011 Cumartesi

Biraz Soğukkanlı Olmakta Fayda Var


Atletico Madrid'den yapılması gündümde olan paket transferler hakkında biraz bekleyip öyle yazmak istedim.Çünkü bu blog sütunlarında transfer konusunda iki kez köşeye yattık.İş biraz daha resmiyete binince yazmakta fayda gördüm.Herkesi oldukça heyacanlandıran bu transferlere ise ben birazcık daha sakin yaklaşmayı tercih ediyorum.Çünkü isim isim baktığımızda bizi çok heyacanlandıran bu transferler işin detayına inince biraz kafa karıştırıyor.

Öncelikle şuradan başlamak isterim yeni bir takım kuruyorsanız amacınız ilk olarak takım olabilmektir.Bu takım olgusunu oluşturabilmek içinde bu olguyu yaratan oyunculara ihtiyacınız var.Bir nevi sistemi işleten oyunculara.Kimdir bunlar?Kalström gibi,Selçuk gibi,Cana gibi...Bu açıdan Selçuk İnan ve Elmander transferleri çok gösterişli olmayan ama on numara transferlerdi.Lakin bunların devamı gelmeliydi.Takım olgusunu yıldız isimlerle kurmaya çalışmak bu ülkede çoğu zaman hüsrana yol açtı.En yakın örnek bu sezonki Beşiktaş.Onlarda bu hataya düştüler ve sonuç ortada.O yüzden önce takım oyununu yaratacak isimleri almalıydık.Sonra bu isimlerin üstüne Forlan'ları,Reyes'leri eklemeliydik.


Öncelikle Forlan transferine bu ülkede herhangi biri laf ederse allah taş eder.Geçen yaz dünya kupasında ağzı açık izlediğimiz ve oyununa hayran kaldığımız bu adamın artık bu takımda forma gitme ihtimali herkes gibi benide çok heyacanlandırıyor.Burada şimdi Forlan'ın teknik meziyetlerini saymak gibi bir gereksiz bir olaya girmicem.Az buçuk futbolla ilgilenen bir adam Forlan kimdir,necidir bilir.Ama şunu söyleyebilrimki kişisel yeteneklerini,çalışma ve hırsla bezendirmiş bir yıldızdır.Birde Drogba gelecekti deyip Forlan'ı beğenmemezlikte çok büyük hata olur.Drogba ve Forlan arasında çok büyük bir kalite farkı yok.Tek farkları biri Chelsea'de biri A.Madrid'de oynuyor.


Reyes ise genel kesimin görüşüne göre gereksiz bir transfer.Bana göre ise oldukça elzem bir transferdi.Bundan 10-15 gün önce tüm basında kaleci,orta saha,forvet isimleri yazılıp,çizilirken bu takıma acil bir açık oyunucusu alınması gerektiğinin düşünüyordum.İlk olarak Arda'nın çok pis bir sakatlığı var.Ve bu sakatlığı atlatabilmesi için uzun bir dönem gerekiyor.Yani gelecek sezon 3-4 maç oynayıp 1-2 maç dinlenmek zorunda olan bir Arda'ya şimdiden alışmalıyız.Kimse seneye Arda 34 maçın 34'ünde de oynar diyemiyor.İkinci olarak eğer siz çok üst düzey bir takım olduğunuzu var saymak istiyor ve ilk on biriniz sağ açığına Kazım'ı yazıyorsanız ortada bir mantık hatası var demektir.Kazım ilk on sekiz için çok iyi bir oyuncu lakin sizi bütün sezon götürebilecek bir kaliteye sahip değil.Pino ise saf kan bir açık değil.Daha çok ikinci forvet oynamaya yada gizli forvet oynamaya  yatkın bir oyuncu.Kaldıki onunda ciddi bir istikrar sorunu var.Tüm bunların ışığında önemli bir açık oyuncusu gerekliydi buda Reyes oldu.Üstelik Reyes'i sadece bir açık olarak değerlendirmekte yanlış olur.Hücumun her noktasında başarı ile oynayabilen bir isim.O açıdan yararlı bir transfer olacağını düşünüyorum.


Ama bu transfer çok mantıksız geldi bana.Elinizde Neil gibi bir adamı gönderiyorsanız bize verdiğiniz mesaj şudur.Neil'den daha iyi bir oyuncu alınacak.Neil'i gönderip Ujfaluji'yi transfer etmek oldukça mantıksız bir hamle oldu.Yanlış anlaşılmasın Ujfaluji'nin kötü bir oyuncu olduğunu söylemiyorum.Transferin mantık mekanizmasının yanlış olduğundan bahsediyorum.Kaldıki ben her türlü Neil'ın Ujfaluji'den oyuncu kalitesi bakımından üstün olduğunu düşünüyorum.Tabiki bilemeyiz belkide sağ bek için alınmış bir adamdır.Bekleyip göreceğiz.

Sonuç olarak transferler isim bakımından iyi olsada eldeki kadroda şöyle birşey ortaya çıkıyor.İşin daha teknik bir boyutuna indiğimiz vakit ister 4-4-2 oynayalım ister 4-3-3 veyahut 4-2-3-1.Oynadığımız herhangi bir sistem eldeki oyuncu topluluğunun hepsinden tam verim almayı düşürüyor.İşte beni düşündüren temel nokta bu.Yinede bu takımda daha bir çok değişimin yaşanacağını düşnüyorum.Gelenlerin yanında gidicek isimlerinde olması çok muhtemel.Şu anda galatasaray alınacak bir oyuncu alınacak diğer bir oyuncunun alınmasın engelleyebilir.En iyisimi yeni hamleleride görüp ona göre konuşmak.Fakat yinede isimlere bakıp havalara uçmak yerine birazcık daha mantık çerçevesinde yaklaşmak gerek yapılan transferlere.

Hiç yorum yok: