8 Haziran 2011 Çarşamba

My Name İs Harry Kewell,Kewell From Galatasaray!!!


Bazı isimleri nedense çok severiz.Görmemişizdir,canlı canlı izlememişizdir,onun yaptıklarına tanıklık etmemişizdir.Ama bize hep anlatılmışlardır.Nesiller boyu dilden dile dolanmışlardır.

Ben Metin Oktay'ı hiç izleme şansına sahip olamadım.Onun yaptıklarına canlı gözlerle tanık olamadım.Ama bana hep hep dendiki Metin  Oktay Galatasaray'dır.Metin Oktay parçalıdır.Metin Oktay sarı-kırmızı aşktır.Ben böyle sevdim Metin Oktay'ı.Görmeden,canlı izlemeden ama yürekten hissederek sevdim.

Keza Ayrton Senna'yı da göremedim.Hep duydum ama ''efsane'' olduğunu.Araştırdım,öğrendim.Öğrendikçe sevdim,sevdikçe hayranı oldum.

Hagi'yi de ucundan yakalamış bir insanım.Hagi 2000'de Uefa Kupası'nı kaldırırken ben 11 yaşındaydım.Hayal meyal hatırlarım Hagi'yi o zamanlar.O bile Hagi'ye aşık olmama yetmiştir.Hayal meyal hatırladığım adam bugün bendenizin baştacıdır.

Bunlar sadece birkaç örnek.Peki kolay mıdır efsane olmak?Bu hayattan göçüp gitsenizde nesiller boyu yaşamak kolay mı sanırsınız?Ben bu hayatta yokken bir adam çıkıp bu hayatta birşeyler yapar.Ben doğarım,akıl melekelerim gelişir.Ve ben bir adamın yaptıklarını yıllar sonra görüp ona aşık olurum.Hiç tanımadan,görmeden,onunla hiç konnuşmadan bir bağ kurarım.Siz kolay mı sanırsınız bir adamın bunu milyonlar üzerinde başarmasını?

Sanmayinki efsane olmak 10 kişiyi çalımlayıp gol atmaktır.Sanmayınki bir sezonda 40 asist yapmaktır.Sanmayınki kucaklar dolusu kupa kaldırmaktır.Efsane olmak başkadır başka.

Yeri geldiğinde size çılgınca transfer teklifi yapanları ''bizi sevenleri üzmeyelim baba'' diye geri çevirmektir efsane olamk.Efsane olmak 34 yaşında Real Madrid ve Barcelona gib iki devde oynadıktan sonra geldiğiniz takıma kendinizi adayarak,giydiğiniz parçalı formayı kutsal sayarak,terinizin son damlasına kadar savaşmaktır.İşte bu kadar basit ama bir o kadarda zordur efsane olmak.


Ben çok şanslıyım aslında.Hayatımda ilk kez bir efsanemi canlı gözlerle gördüm.Tanıdım,hissettim,onunla ağladım onunla üzüldüm onunla sevindim.O her gol attığında daha farklı bir sevinç oldu içimde,oynamadığı maçlarda hep onu aradı gözlerim.Benim hayatımda ilk kez canlı bir efsanem oldu,Harry Kewell'ım oldu.


Havaalanına ilk geldiği zaman çok şaşkındı.Ama gözleri ışıl ışıldı.Farklı dedim bu adam.Diğerlerinden çok farklıydı.Samimiyeti o iç ferahlatıcı gülümsemesinden belliydi.İşte ilk o an tanık oldum bir efsanenin doğuşuna.

Karaciğer hastesı dediler,top oynayamaz dediler,yatmak için gelmiştir dediler.O kadar alçaldılarki sakatken ayağı alçılı,koltuk değnekli fotğraflarını gösterip,onu rencide etmeye kalktılar.Ama o bunlara cevabını hep sahada verdi.Duruşunu,kişiliğini bu topraklarda asla bozmadı.

''Ben Liverpool'dan geldim,şampiyonlar ligi kazandım'' diyerek kapris yapmadı.Ama biz çok alışmıştık bu kaprislere Lincoln'lerden,Anelka'lardan.Yeri geldi stopersiz takımda aslanlarla gibi stoper oynadı.Yeri geldi yedek kaldı,90. dakikada oyuna girip;topun peşinden çocuklar gibi koştu takımına faydalı olabilmek adına.Oysa biz bu topraklarda yedek kalınca kampı terk eden adamlar da görmüştük.Hele o Bordeaux'ya attığı gol yok mu o gol!O golle doksanı değil beni kalbimden vurmuştu.


Taraftar onu bırakmadı,o taraftarı.İstese geçen sene kontratı bittiğ vakit premier ligden birçok takıma gidebilirdi.Krallar gibi de yaşardı üstelik.Hem ailesi de oradaydı.Ama o gitmedi.Buradaki ailesini bırakmadı.Çünkü o burada yeniden doğmuştu.Çünkü o burada yeniden futbola aşık olmuştu.Çünkü o bu taraftarı gerçekten çok seviyordu.


Ama bugün artık gidiyor.İstemeyerek gidiyor.Zorla gönderilerek.Kimse bana artık gitme vakti geldi demesin.Efsanelerin gitme vakti asla gelmez.Asıl bana ne koyuyor biliyor musunuz?Bu takımdan ilk gidecek o kadar çok karaktersiz topçu varken ilk Harry Kewell gidiyor ya.İşte bana en çok o koyuyor.Ama olsun.Tarih asla efsaneleri unutmaz.

Sen benim efsanemdin Harry Kewell.Belki Metin Oktay kadar,Hagi kadar başarılı olamadın ama sen benim için onlarla birsin.Tek şanssızlığın tarihin en kötü,en cahil,en başarısız,en yüz karası,en utanç verici yönetimine denk gelmiş olman.Ben hayatımda ilk kez birinin ismini formama yazdırdım.99 numara Harry Kewell.Benim efsanem.Galatasaray'ın efsanesi.''Galatasaray'lı Kewell''.Umarım yollarımız tekrar kesişir güzel insan.O zamana kadar seni çok özleyeceğim........


''Benim adım Kewell...Galatasaraylı Kewell.Futbol hayatımda çok düştüm,düşürüldüm.Bitti dediler.Ayağa kalkamaz,oynayamaz dediler.Galatasaray'da yeniden doğdum.Arkadaşlığı,mutluluğu buldum Galatasaray'da..Birşeyi çok iyi öğrendim:Galatasaraylı olmanın ne büyük bir ayrıcalık olduğunu...''                  Harry Kewell

Hiç yorum yok: