4 Haziran 2011 Cumartesi

Fifa 12 Bomba Gibi Geliyor!


Futbol sezonu bitti artık.Futbolsuz geçen yaz aylarını transfer haberlerinin yanında oynayacağımız oyunlarlada tatmin etme çabasına girişeceğiz.Beni bilenler bilir tam bir pes hastayımdır.Hatta burada yendiğim rakiplerimi de hiç mütevazılık yapmadan ele vereceğim.Elimden kimler geçti kimler bu oyunda.Koçaş,Arpacı,Özer,Numan,Tugay,Mete,sevgili kardeşim lorik,tarihi hezimetlere uğrattığım Güreşçi,,her daim hesap ödettiğim Aksay...Ve daha niceleri.Üzgünüm isminizi vermek istemezdim ama yapmak zorundayım :)Anlayacağınız çok kişiyi ağlattım bu oyunda çok da iddalıyımdır.

Neyse efendim konumuza dönecek olursak bana  pes son yıllarda daha çok zevk verir oldu.Futbol oyunlarına fifa ile başlamış biri olarak pes'i oynamaya başlayınca fifa'dan soğumuş oldum.En son oynadığım fifa oyunu fifa 2008'dir.Zaten fifa'da son 4-5 yıldır Konami karşısında bayağı bozguna uğramıştı.Fakat son çıkacak olan oyunda çok iddalılar.Fifa 2012'nin bir devrim niteliği taşıyacağını söylüyorlar.Eylül ayında çıkması beklenen Fifa 12'nin özelliklerini ise şöyle açıklayabiliriz.

* FIFA 12′de “Impact Engine‘ yani ‘Darbe motoru‘ olacak. Peki bu ne işe yarayacak? İkili mücadeleye giren oyuncular arasındaki temas ve darbeleri bu özel motor izleyecek ve en doğru bir şekilde ekrana yansıtmaya çalışacak.

* Yapay zeka, maç sırasında sakatlanan oyuncuların vücut bölgelerinin durumunu yakından izleyecek.

* Oyuncular, üzerlerine sert gelen bir toptan dahi sakatlanabilecekler.

* FIFA 12, ayrıca ‘AI Vision Game‘ (Yapay zeka vizyonu – Fransızcadan böyle çevrilmiş) sistemi sayesinde pas yapmayı daha da gerçekçi kılacak. Örneğin görüş mesafesinde olmayan bir oyuncuya pas yapmaya çalıştığınızda bu pasın hedefini bulması daha düşük bir ihtimal olacak. EA, bu sistemin, ‘kör paslaşma’yı ortadan kaldıracağını umuyor.

* Yapay zekanın insan beynine yakın olacağı söyleniyor. Her oyuncu kendi yetenekleri doğrultusunda hareket kabiliyetine sahip olacak. Bununla ilgili bir örnek de verilmiş: Örneğin yapay zeka ile kontrol edilen bir oyuncu üzerine Fabregas‘ın top ayağında üzerine doğru geldiğini görünce, daha dikkatli hareket edecek.

* OPM, FIFA 12‘deki maçlarda yeni bir sunum tarzının benimsendiğini söylemiş. Bu sunumların İngiliz taraftarlardan esinlenildiği söylenmekte.

* Oyunda bu sefer 3 yeni stadyum daha olacak, bu sefer çok daha iyi ışıklandırma efektleriyle bunlar sunulacak.

* Sol analog stickte kısa bir dribling yapma olanağı tanınacak.

* Oyunda zemini oldukça yakın gösteren yeni bir kamera açısı bulunacak.

* Önceki FIFA’lardan daha basit ve ergonomik bir menü arayüzü oyuncuları bekliyor olacak.

Yazılanlar beni çok heyacanlandırdı şahsen.Fifa'nın bu yeni dönemde kaybettği prestijini kazanmak adına önemli bir atılım.Şahsen ben bu oyunu ciddi ciddi oynamayı düşünüyorum.Çünkü çok oynanası bir oyuna benziyor.Eylül ayını bekleyip göreceğiz.

NOT:Yukarıda pes dünyasında kurbanım olan insanlardan muhakkak itirazlar gelecektir.Olabilir,yenilgileri hazmetmek zordur.Her şartta sizlerle tekrar kapışabilirim.Yalnız artık beni birazcık zorlayın o bana yeter.

Hiç yorum yok: